(1 perc 54 másodperc az előrelátható olvasási idő.) "A Carnaby Street és a csomagküldő áruházak
A
hatvanas évek divatközpontja már nem is valamelyik előlelő párizsi divatház,
hanem a londoni Carnaby Street. Itt aztán kapható minden, ami „trendi” – vagy
megfordítva: itt csinálták a mindenkori trendet.
Jellemzői a harsány színű ruhák és ingek, az ultrazöld, futurisztikus vagy hosszú, bő, romantikus szoknyák, a színes harisnyanadrágok – geometrikus ap-art vagy virágmintával -, a valódi és mű szőrmék, a napszemüvegek és hegyes orrú cipők, a horgolt topok és átlátszó blúzok, a combig érő lakkcsizmák virágrátéttel, a farmerok és hatalmas válltáskák, valamint a minden létező színben és anyagból készülő nadrág kosztümök. Ekkoriban jött divatba a használt ruha is, amelyeket új darabokkal keverve hordtak.
![]() |
Legyünk divatosak! |
Egyre több nő öltözködött
divatosan, mivel a divatos ruházatot olcsó anyagokból állították elő, majd nagy
tömegekben forgalmazták és kínálták vételre. Az elv az volt, hogy legyen minden
egyszerű és praktikus, de azért szép, divatos és feltünésmentes. Az egyes
részletek, a színek és a formák mind gyorsabban változtak. A változások
felfokozott ütemét az új gyártási technikák tették lehetővé, másfelöl viszont
ezek maguk is előidézték a divat egyre gyorsabb változását. Az új technikai és
ipari lehetőségek teljes kiaknázásához folyton újabb piacokat kellett találni,
ám a hatvanas években még úgy tűnt, hogy a fogyasztás világának nincsenek
határai.
Az áruházak és a csomagküldő
cégek virágkorukat érték, s legtöbbjük saját ifjúsági részleget hozott létre.
Az avantgárd, romantikus, fiatalos divat első önálló katalógusáruháza a Biba
volt, amelyet Barbara Hulanicki alapított. Ezzel egyidejűleg gomba módra
elszaporodtak a butikok, ahol kiskereskedők árulták a tiszavirág-életű divatos
holmikat, jelentősen befolyásolva az aktuális trendeket. "
Forrás: Gertrud Lenhnert: Divat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése